Wednesday, June 25, 2014

KEMBALI LAGI

Kembali lagi... 

Jangan terkejut kalau sebelum ni..entry saya banyak menjerumus kepada penjualan ubat-ubatan..hehe. Takut ada yang tenyeh mata 24 kali. Salah blog ke..salah url ke..

Tapi kalau ada yang betul2 berminat, boleh wasap or msg saya di 013-3411994. Tu nombor office saya.  Nak beli AIR ke, FIBER ke, UBAT MINDA ke, GULA ke, PATCH CEGAH KANSER ke..boleh wasap or email saya di yusham.dr@gmail.com ok.

Ooo..rupanya saya tertinggal entry garam. Tak pe..lepas ni saya up entry garam pulak.
Kenapa gambar saya jadi macam ni ye? Salah setting camera ke? Emmm..

Yang ni dalam minggu lepas..tak taulah macam mana boleh terjadi. Gula dalam darah saya rendah.. too low! Saya terpitam-pitam lah. Saya ingat macam nak mati je masa tu. Badan tiba-tiba jadi sejuk. Terkejut jugak sebab dah lama rasanya saya tak sakit dan pergi klinik. Almost 6 months. Ya...tak tipu. Alhamdulillah sejak saya amalkan minum air mutiara As Syifa', saya tak makan ubat angin, panadol, etc. Memang air mutiara tu lah amalan saya setiap hari. So bila tetiba jatuh sakit ni..terkejut jugaklah.
So bila dah pitam2 tu..saya pergilah klinik. Kena tanya pada yang pakar jugak..sebab apa tubuh saya jadi macam tu. Mula-mula soalan doktor tanya,..mestilah pasal kitaran haid kita. Kot2 lah ada 'isi'..berdebar jugaklah. Tapi sebab saya yakin ni bukan sebab hal itu..doktor cek tekanan darah dan gula.

Ternyata..gula dalam darah saya tersangatlah rendah. So doktor suggest cucuk..tak pastilah masuk glukos ke..air ke. Janji sihat. Kalau tak nak buat..doktor ugut suruh masuk hospital. Ohhhh tidakkk

Dekat 2 jam jugak lah terbaring nak abiskan satu botol tu. Gila kematu punggung dan belakang badan saya ni. Lepas 2 hari..barulah rasa nak pitam saya tu hilang. Rupanya..selang 4 hari kemudian, saya datang bulan. Ooo..rupanya 'penyakit' lama saya ni kembali lagi!

Dulu masa sebelum melahirkan waiz..memang saya ada masalah dengan waktu uzur saya ni. Orang lain mungkin suka sebab boleh cuti solat. Tapi bagi saya..bagai mimpi ngeri. Seminggu sebelum uzur..campur lagi dengan 2 hari semasa uzur adalah waktu genting bagi saya. Paling teruk..boleh muntah2, pitam..lemah. i don't know why..

Lepas lahirkan waiz..alhamdulillah..sakit tu hilang. Tapi..lepas melahirkan una ni, sakit tu datang serang balik sikit demi sikit. Paling teruk seperti yang saya alami minggu lepas ni. Dan saya mendoakan agar bulan depan..saya baik2 sahaja.

Saya terpikir jalan menyelesaiannya..mengandung! Bila mengandung..tak ada period pain. Agagaga...baru rasa senang sikit sebab una pon dah 2 tahun..dah besar. Saya baru dapat nikmat tido saya..tak payah bangun bancuh susu..hehe. Mungkinkah..mungkin kah..emm

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal