Tuesday, October 21, 2014

Sakit Sekeluarga

Mood nak update hilang...lepas demam hari tu terus jadi malas. Cis alasan lagi..hehe 

Sebenarnya selepas cuti raya haji lagi, una dah start demam..kemudian jangkit ke waiz pulak. Bila budak-budak dah baik, papanya pulak kena. Ehhh..tak lama tu, saya pulak demam!!

Dapatlah mc 2 hari (13hb & 14hb), tapi saya tak berani nak mc lama-lama. Maka 14hb tu saya masuklah ofis...huhu. Demam saya kali ni..agak lain macam sikit. Dia punya sejuk tu..terketar-ketar sampai ke tulang sumsum! Berjaket..berstokin, dah macam orang lepas pantang gayanya..hehe.

Selang beberapa hari, si mek una ni muntah-muntah pulak. Satu malam dia muntah..sampai tak tido kita ni menahan bekas muntah dia.
Ni sebelum kejadian muntah, elok lagi. Sebab malam tu pergi ke kenduri tahlil pakcik MKS. Dia tak makan apa pon kat kenduri tu. Tapi sebelum balik rumah..kitaorg singgah rumah abang Usop (abg MKS). Kat situlah dia abiskan sebalang karipap mini inti serunding tu. Ish..dia memang suka bebenor dengan karipap tu..kuih raya lain tak dimakannya!
Balik tu..dalam kol 12 malam, melambak dia muntah. Jenuhlah papanya memebersihkan muntah dia. Abis kuarlah isi perut dia..sampai minum air masak pon muntah balik. Kesian pulak..

MKS pulak ada kerja..kena pergi ke K.Berang, tak dapat nak jaga semek tu. Terpaksalah saya amik EL. Nasib baiklah saya tak amik MC 2 hari tu kan? Ada hikmahnya jugak..

Tapi pagi tu saya tak bawak pon Una ke klinik. Sebab pagi tu saya dah masuk siap2 ubat tahan muntah dalam vontot dia. Alhamdulillah..tak muntah dah. Segar bugar pulak pagi tu. Cuma saya kena pantau dia jelah..minum susu okey, makan nasi okey..sihat dah tu.

Ada kelebihan jugaklah kerja company kecik ni..tak ada lah KPI, BE, TLE yang kena apply tu. Kalau dulu..amik EL je kena tolak 3 points. Dah rosak KPI kita..huh..jenuh tau. Kadang-kadang tu time cuti pon orang call tanya pasal keje..sungguh tak aman!

Hari Sabtu baru ni..18hb, saya pulak muntah-muntah. Bukan keracunan..lebih kepada gastrik sebenarnya. Ish..lama tak kena, sekali sakit...aduuhh. Macam nak hilang nyawa dibuatnya! Siang tu okey lagi. Tengahari pulak..saya pergi kenduri kahwin depan rumah ni...okey lagi. Lepas kenduri saya lawat kak ipar, K.Nah..kat rumah dia tak makan apa pon. Tapi bila balik rumah..saya rasa tak larat, minumlah air oren..tido jap. Tido-tido ayam je, bebudak ni bising..nak tido cam ne kan. Time tu rasa loya dan angin dah.

Dalam kol 6 tu..si waiz dapat pisang dari kak sebelah rumah ni. Besor pisangnya...sejuk pulak tu. Terliur tengok..mintak segigit dari waiz. Lepas tu..terus perut saya mencucuk-cucuk. Time Maghrib tu lah episod muntah-muntah bermula. Bayangkanlah..makanan yang saya makan dari pagi semua keluar. Malam tu tido sambil pegang baldi ye. Sebab tak larat nak ulang alik ke tandas dah. Mujurlah MKS tu memahami..dia lah yang basuh muntah kite..hehe. Saya memang penggeli sikit..muntah sendiri pon tak lalu nak bersihkan..hehe

Pagi Ahad tu pegi kerja..MKS tolong hantar. Tapi saya tak berani nak makan apa2. Minum air masak je. Sampailah ke hari ni..saya makan hanya untuk alas perut je. Rasa lagi loya-loya kat tekak ni. Sebelum ni kan saya suka tengok orang updated dalam group Resepi Ringkas kat FB tu, ni saya tak bukak pon. Tengok gambar makanan pon saya nak muntah! Emm..pelik betullah. Lain macam..rasa macam ke alahan time preggy tu. Tapi sesungguhnya saya tak mengandung ye..confirm! Sebab tengah 'bendera merah' sekarang ni..huhu

Macam ni rupanya kalau Allah tarik selera makan kita kan? Emm..semoga Allah ampunkan dosa-dosaku, sembuhkanlah penyakitku ini. AMIN..AMIN..AMIN...

Jauhkanlah malapetaka, bencana dan penyakit dari keluarga ku.








3 comments:

deq noor said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

semoga cepat sembuh wida... dugaan utk sekeluarga... insyaAllah semuanya akan baik seperti sediakala.. :)

Yaya Azura said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

cepat sembuh wida..

ermm..

pernah dengar tak cite org bendera merah tp preggy?

hikhik

Rohani Hashim said... [Tak Kira Nak Jawab Gak!]

Wida....adakah????

Hehe insyaALLAH...aamiin

Semoga cepat sembuh neh..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

It's Mine.. Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal